Wednesday 9 August 2017

Glidande Medelvärde Ipp


Utjämning av en Image. Smoothing används ofta för att minska bruset inom en bild eller för att producera en mindre pixelerad bild. De flesta utjämningsmetoder är baserade på lågpassfilter. Se Low Pass Filtering för mer information. Smoothing är också vanligtvis baserat på ett enda värde som representerar bilden , såsom medelvärdet för bilden eller medianvärdet i mitten. Följande exempel visar hur du släpper med medelvärden och mittenvärden. Mätt med medelvärden. Följande exempel visar hur du använder SMOOTH-funktionen för att släta en bild med ett glidande medelvärde Ytor i de ursprungliga och smidiga bilderna visas för att visa hur diskontinuerliga värden görs mer kontinuerliga. Detta exempel använder den fotomikrografa bilden av mänskliga röda blodkroppar som finns i filen i exempeldatalistan. Följ följande steg för en detaljerad beskrivning av processen. Exempelkod Se i exemplen doc bilds underkatalog i IDL-installationskatalogen för kod som duplicerar detta exempel. Importera bilden från filen. Jag behöver testa några grundläggande bildbehandlingstekniker i Matlab Jag behöver testa och jämföra speciellt två typer av filter betyder filter och medianfilter. För smidig bild med medianfiltrering finns det en bra funktion medfilt2 från bildbehandling verktygslåda Finns det någon liknande funktion för medelfilter Eller hur man använder filter2-funktionen för att skapa det genomsnittliga filtret. En av de viktigaste sakerna för mig är att ha möjlighet att ställa in radius för filtret jag e för medianfilter, om jag vill 3 x 3 radie masken använder jag bara. Jag skulle vilja uppnå något liknande för genomsnittligt filter. asked Nov 15 09 på 16 12. user8264 Jag har inte tillgång till boken just nu, men vanligtvis ger Gaussisk kärna en mildare utjämningseffekt och tenderar att behålla kanterna bättre än ett medelfilter av samma storlek Tänk på lågpassfilterets frekvensrespons i båda fallen Här är en sida med en bra förklaring Amro Aug 1 14 på 9 48. mathcad RE Flyttande medelvärde . Chris Whi tford Till Mathcad Diskussionslista k cc Ämne mathcad RE Flyttande medel 01 17 03 09 32 AM Vänligen svara på mathcad. När jag tittade på funktionen från Nick Potter såg det mig att slingorna kunde skrivas mer snyggt med intervallvariabler När jag försökte det här. Jag fann att intervallvariabler kan inte definieras i ett program. Det är sant. Det verkar vara en konstig begränsning. Det är verkligen sanna program kan inte referera till globala variabelvariabler, antingen direkt eller när de passeras i argumentlistan, och de kan t definieras inom programmet antingen logiken verkar vara att programmen har looping konstruktioner, som andra algoritmiska språk, så du behöver inte omfång variabler som är en särskild mathcad konstruktion för att uppnå looping, efter ett sätt, i arbetsblad på toppnivå. Nu att programmen är tillgängliga i den allmänna versionen brukade de bara vara i Pro-versioner, så ser jag att tills funktionen fasas ut. Detta var ett sätt att kludge enkelt looping vid användning av olika variabler. Bill Marshall, Senior Huvudakustisk ingenjör Raytheon Integrated Defense Systems 1847 West Main Road, N17 Portsmouth RI 02871-1087 USA Röst 401 842 4286 FAX 401 842 5226 e-post .--- The Mathcad List - Diskussion, Support Nyheter Bidrag hosted av Adept Scientific List Archive - - Vill du att detta ska komma till en annan e-postadress --- Lämna bara e-postlistan nedan och kom igen genom att skicka ett tomt e-postmeddelande från den nya adressen till eller --- Om du inte vill vara på Mathcad-lista, skicka helt enkelt ett tomt e-postmeddelande, inget ämne eller meddelande som behövs för.

No comments:

Post a Comment